Min garderob - Darin

Darin framför låten "You're out of my life" i Melodifestivalen.
Hej Darin, en av artisterna som slåss om en förstaplats i Melodifestivalen. Berätta om dina schlagerkläder!

– Tröjan är av märket Burberry. Kavajen är specialsydd för mig. Jag har haft kavaj på scenen sedan 2005 och känner mig bekväm i det. Oftast blandar jag coola jackor med kavaj eller andra kläder.
I finalen kommer jag att ha en ny outfit. Den blir en överraskning till mina fans, säger Darin Zanyar.

Hur förvandlas du av dina scenkläder?
– Det är låten som förvandlar mig. När jag går upp på scenen går jag in i musiken och blir en annan person. Min låt är väldigt djup och handlar om att mista någon som står en nära.

Du har varit känd sedan du var med i Idol 2004. Hur har din stil förändrats sedan dess?
– I början hade jag ofta luvtröja och truckerkeps på mig. Det var min stil. Nu har mina scenkläder förändrats och jag märker att min publik också har blivit bredare med fler vuxna än tidigare. Att stå på scen är det bästa jag vet.
Darins stil Idol 2004- luvtröja och truckerkeps.
Vem är din modeförebild som artist?
– Jag gillar artister som Michael Jackson som använde många olika outfits i sina shower. Michaels död kom som en chock för mig. Jag hade en biljett till en av hans avskedskonserter, och har varit ett stort fan sedan jag var liten. Lady Gaga är också snygg på scen. Jag minns klänningen i metallic hon hade på Gröna Lund i somras.

Vad finns i din privata garderob?
– Egentligen är jag mer intresserad av scenkläder än mina privata kläder. Jag gillar inte att prova kläder i affärer eftersom det tar så lång tid. Min syster brukar hjälpa mig att shoppa. Men jag gillar att blanda en lite finare stil med sneakers, jeansjacka och jeans.

Vad shoppar du helst?
– Att gå i musikaffärer och shoppa syntar eller högtalare är som julafton för mig. Det känns lite coolt att shoppa prylar, inte alls nördigt.

Någon i årets Melodifestival som du tycker har en snygg stil?
– Timoteij ser väldigt somriga och fina ut.

Vilken stil gillar du på tjejer?
– Jag gillar tjejer med modern stil. Lite "classy" ska det vara.

Var i Stockholm shoppar du?
– I Diesels butiker. De har väldigt snygga kläder.

Johan Selin 


LÄNK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0