Biebers idol – en svensk

Justin Bieber berättar att han redan har uppnått många av sina drömmar. ”Men jag skulle vilja vinna en Grammy”, avslöjar han för Nöjesbladet.

Popstjärnan: Vet du vem Mats Sundin är?

HOLLYWOOD. Den 17-årige popstjärnan Juistin Bieber har tusentals fans i Sverige.

Själv har han en blågul idol.

Hockeylegendaren Mats Sundin.

tar själv upp ämnet när Nöjesbladet tar en bild med honom på ett skivbolagskontor i Santa Monica.

– Är du svensk? Vet du vem Mats Sundinär? Han brukade spela för Toronto Maple Leafs? säger Bieber.

Är himlen blå?

– Han är min idol, säger 17-åringen som inför lanseringen av julplattan ”Mistletoe” slagit till med en ny frisyr.

Född och fortfarande mestadels boende i Kanada tillhör hockey en av Biebers favoritsporter. Den andra är fotboll.

– Jag spelar själv. Hemma är jag är registrerad i en serie, men hinner inte vara med så mycket.

Sjunger med Carey

Karriären i nöjesbranschen tar all tid. Till vår pratstund kommer han kvart i åtta på kvällen, 90 minuter försenad. En tv-inspelning har dragit över tiden.

– Hemskt ledsen, säger han.

– Men nu kör vi.

Julplattan där Bieber tar hjälp av MariahCarey på spåret ”All I want for christmas”,Boyz II Men på ”Fa la la” och BustaRhymes på ”Drummer boy” är bara en förrätt inför den nya platta som han släpper första kvartalet nästa år.

Vill ge fansen ny musik

– Se det så här, säger den självutnämnde tekniknörden.

– Julplattan är min Iphone 4S. Men alla väntar på Iphone 5 som kommer att bjuda på något helt nytt.

Varför i så fall ge ut ”Mistletoe”.

– Jag kände att jag inte hade gjort något på länge och ville ge mina fans lite ny musik.

Det är inte länge sedan Bieber frågade popens kungar om råd. I dag är han så stor i branschen att rollerna är ombytta.

”Har bra livvakter”

– Det är udda. Nu kommer plötsligt många till mig och vill jobba med mig. Tänk dig själv, jag får jobba med Usher, Mariah Carey, Justin Timberlake. Det kan inte bli mycket bättre än så.

Just hemkommen efter en framgångsrik turné i Sydamerika där Bieber uppträtt inför ”55 000–65 000 åskådare per kväll” har han till och med lärt sig att handskas med sina närgångna fans.

– Inget kan hända. Jag har bra livvakter, säger han.

– Och jag vet att mina fans inte vill skada mig. Jag låter dem kyssa mig.

Magnus Sundholm



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0